dear my visitors and readers

do read.
do learn something from this blog.
do comment for improvement.
hontouni arigatou! :)

20100315

salah cutikah?

cuti.

gembira.

boleh balik rumah.

pada masa sama, ada bahagian pada diri yang merosot.

pada mulanya, aku perasan aku seorang yang menghadapi masalah ini.

tapi tidak rupanya. 

macam mana tu merosot?

seperti, ketika di kolej, kita sangat rajin pergi ke surau untuk berjemaah.

sangat senang untuk solat pada awal waktu. 

namun, apabila pulang ketika cuti, sejauh mana usaha solat jema'ah. 

sejauh mana awal waktu kita. 

fenomena balik cuti, tido + makan + jalan2. 

mungkin suasana di rumah itu yang mempengaruhi atau perspektif kita sendiri terhadap balik rumah. 

maka,

aku cakap pada diri aku, aku yang menjadi AGEN YANG MERUBAH keadaan. (nak guna istilah dalam chemistry sebenarnya, tapi lupa. :D) 

aku yang sepatutnya membina suasana. bukan suasana yang mempengaruhi aku. 

wahh... post aku dah menjadi makin kurang isinya~

semoga ada manfaatnya. :)

No comments: