dear my visitors and readers

do read.
do learn something from this blog.
do comment for improvement.
hontouni arigatou! :)

20090503

UPU + death + blogger award

hehe. tajuk yang paling menarik la tu. semua orang nak tahu kan.

kredit untuk cik Amalia kerana beliau telah menyemak untuk aku pada
jumaat lalu. cuma untuk kepastian kepuasan hati sendiri, hari ni, aku check sendiri semula.

nah, klik pada gambar untuk mengetahui dengan lebih lanjut.

hurnm. aku tak kisah pun. nak taip apa lagi pasal ni? tak ada apa-apa dalam kepala ni. blank.

he. he.

aku telah ke Kedah. haha. alhamdulillah. selamat pergi dan sampai. [kenapa ketawa sebelum taip alhamdulillah? sebab dah travel ke utara dan selatan tahun ini! hee..]

tiba di Kedah dekat-dekat jam 0000. Tok kepada cik Dayang tak sedar.

aku tak taip lagi, aku ke Kedah ikut cik Dayang balik tengok Tok yang sakit. boleh kata agak tenat.

hari kedua, Tok tidak sedar juga. cik Dayang bawa ke pekan Baling pada petang tersebut. k. Atiqah [bukan Mitsui. hehe.] sibuk cari cendol. hehe. oh ya, pagi tersebut, k. Atiqah bawa ke kolam air panas. bersama-sama encik Amir yang agak petah berbicara.
bayar untuk masuk RM4! airnya sangat panas. berasap-asap. dah la pergi masa matahari dah terik. he.

hari ketiga, aku sangat frust. pedulikan. ada pengajarannya.

bertolak pulang ke negeri Cik Siti Wan Kembang. haha. k. Atiqah masih kena sakat dengan cendolnya.

tiba selamat di asrama dekat jam 2000. berguling-berguling. aku tidur.

hari ini, jam 0630, "Tok Cik Dayang tak ada dah."

"eh? bila?"

"semalam. la, tak dengar ke? tidur mati la..."

"he. betul ke?"

"yup. tak silap dengar gitu la."

setengah jam kemudian.

"jom hantar cik Dayang ke airport."

"ok."

Tok telah meninggal pada malam tadi. Asma Nabila kata cik Dayang dapat panggilan telefon dekat
jam 2200. aku dah lena sangat masa tu.

innalillahi wa inna ilaihi roji'un. al-faatihah!


Hanya Pada Tuhanmu Sajalah Pada Hari Itu Tempat Kembali [75 : 12]

Setiap jiwa (pasti) merasai mati [ 3 : 185]

________________________________________________________________

edited at 1737 hours.





1. Copy award di atas untuk diletakkan di blog anda..

2. Nyatakan 5 fakta menarik tentang pemberi award ini..

1. Nur Areefah
- namanya ada double 'e' ; Nur Areefah binti [saya tak pasti. hehe. maaf.]
apa ya yang menarik?
- beliau sudah mendapat lesen kereta! [tak silap saya la]
- beliau nak tukar blognya jadi ceri@.
- beliau saya temui ketika program EMI di Johor.
- beliau rapat dengan kak Fa kita tu. hehehe.

2. Farhah (added : 090601, 1607hours)
- beliau sangat peramah!
- juga bising. :D
- mata beliau sangat bersinar. [sesuai dengan namanya.]
- beliau seorang yang berpengaruh [berdasarkan ajakan2 ke EMI hari tu. hehe.]
- entri pada blog beliau sentiasa panjang2 dan ceria walaupun beliau taip beliau sedih. :D

3. Humaidah Khalidah (added : 090601, 1607hours)
- beliau privatekan blog beliau.
- beliau mempunyai seorang adik sebaya dengan aku.
- beliau lepasan sekolah di Kedah. [rasanya. he.]
- beliau, aku kenal melalui IRC.
- beliau sedang belajar di UTM Skudai, dekat dengan rumahnya.


3. Setiap blogger mesti menyatakan 10 fakta/hobi diri sendiri sebelum memilih penerima award seterusnya..

i. fakta : saya lahir pada 910226 bersamaan 11 Sya'aban 1411. [suka sangat promote birthdate! hihi.]
ii. hobi : saya suka membaca, namun, kebelakangan ini kecenderungan itu agak menjunam ke lantai dan tanah serta kaki.
iii. fakta : saya anak keempat dan tidak mempunyai abang.
iv. hobi : saya suka blog.
v. hobi : saya suka chatting.
vi. fakta : saya pernah mengajar sekolah rendah.
vii. selalu berselisih angin taufan dan ribut dengan Lala + Aman : perlu dibaiki.
viii. fakta : dulu, kata mereka, saya garang, comot, suka bergaduh.
ix. fakta : saya agak ada ke'fobia'an belajar memandu.
x. suka membantah orang : perlu dibaiki.


4. Anda perlu memilih 10 penerima award seterusnya dan describe tentang mereka..

a. Momo. - kakak kedua saya.
b. Lala. - kakak ketiga saya.
c. Yiba. - satu-satu adik perempuan saya.
d. Aman. - adik lelaki saya yang kedua.
e. mc10. - teman maya yang menjadi realiti.
f. asma'. - teman kesayangan sejak tadika.
g. asiah. - teman terkasih yang bersungguh-sungguh jadi K.E.
h. madihah. - teman terindu yang bersemangat.
i. pJah. - teman maya yang menemukan kasih tanpa jejak.
j. Ruriko Mitsui. - senior pertama yang tanya, "boleh saya tukar nickname awak?"

he. selesai sudah. sengaja edit untuk jadikan entri ini panjang. saya berusaha untuk tidak 'paksa'
orang sama buat bendalah ni. he. he. he. kredit kepada Areefah!
sengaja tidak beri kepada Yummy, kerana beliau sudah banyak dapat award. ;p

semalam hari lahir Hidayah. esok birthdate k. Athirah. ramai jugak lahir pada bulan ini. juga
mu'allimah Sakinah. ^-^ selamat hari lahir.

8 comments:

Fatin Abf said...

innalillahh

btw, bkpo frust tu?

islamic teenager said...

salam..pi baling ker..awt tak bgtau..sklh saya dkt2 situla..smka baling kedah..hehe..

Haru said...

first, all d best tau and never give up. keep ur faith. whatever happens, you know He loves you.
[2:216]

second, innalillahi wa innailaihi rojiuun. my condolence to muallimah dayang and her family. ujian mengukur tahap iman. robbuna yusahhil.

third, gimme time with that award from you. right now i'm downright lazy, and i've quite a tight schedule for the coming months. sorry kiddo.

i'll have it done, insyaAllah. do remind me.

egypt is hot. i'm burnin' up.
and i beg for prayers to help me study studiously for this final exam.
huhu.

missing ABC and cendol. now you know what to treat me once i'm back.

Anonymous said...

sjak tdika?? kah4..

Ed Abraham. said...

thanks la comey..
takziah utk kak dayang..
even x kenal..

sufiyyah zulkifli said...

fatin ~ xleh oyak. huhu.

encik ammar ~ tak teringat. hu.

k.atiqah ~ 1st, jazakillah khairan katheera. ^^ 3rd, it's okay!
cendol dan ABC, insya Allah. tulis dalam planner nanti. ^^

anonymomos ~ bakpo gelak??

madihah ~ ^-^ samo2 sayang! hihi.

آسيا said...

salam alayk
wah lama x dgr kaba..
alhamdulillah awk nmpk ok tuh
:). insyaALLAH ada rezeki kt mana2
jgn berputus asa dgn rahmat ALLAH
sorry sy tak bekesempatan jawap tagged awk nih..
nnt kondisi sy ok sket
sy akan buat smua insyaALLAH
all the best
salam kpd smua :)

sufiyyah zulkifli said...

asiah ~ owkay! :) thank you.
;)