dear my visitors and readers

do read.
do learn something from this blog.
do comment for improvement.
hontouni arigatou! :)

20090514

hidup bermasyarakat.

he. tajuk ini lagi.

hari ini, temujanji untuk dental check-up telah ditangguhkan.

tajuk ini. ingatkan hati sendiri, aku hidup bermasyarakat.

memang lah aku dah rancang elok-elok dalam kepala, kertas sendiri perjalanan hari ini.

tapi, nak laksanakan dengan orang lain, tanpa memberitahu mereka, apa yang ada dalam kepalaku,
rancangan tu mestilah slack!

kita cakap tanpa suara, tak ada telinga fizikal yang dapat dengarlah!

jadi, suarakan apa yang terpendam. itu lebih baik, terutamanya dalam merencanakan sesuatu.
ya lah, anda bukan hidup seorang diri. anda hidup bersama manusia lain. ingat tu.
anda perlukan orang lain. anda mahu orang teman, sertai anda, mesti beritahu apa yang ada dalam
kepala anda. supaya mereka tahu walaupun tak faham.

tengok masa lah kan. ada masa, diam lebih baik. falyaqulkhairan au liyasmut!

lagi,
persoalan marah lagi. T-T. aku tak nak marah-marah lagi lah.

aku diam dengan muka cemberut, tolong jangan kacau lah. atau jiwa anda akan diselar.

rasa darah tu naik sampai atas kepala tu, menyeksakan tahu.
benda tu salah tahu.

ingat lagi, "Begin each day or task with a clear understanding of your desired direction and destination." ?

tajdiid niat ya.

tu, baca 10 muwasofat tu.

ingat destinasi anda bukan setakat ini. disana ada yang lebih jauh dan kekal.

open up your mind!

p/s : rumah kena masuk lagi malam sabtu lalu. [klik] ini kali kedua. maka, manusia sekeliling memperkatakan tentang rumah kami yang tiada grill. ayah, tetap dengan pendiriannya, keyakinannya, "ada grill ke, tak ada ke, selagi dia usaha dan Allah izin, dapat masuk juga." hal kecurian ini berkait rapat dengan gejala sosial yang teruk. dadah terutamanya. apa peranan aku?

3 comments:

aleasofea said...

anda di hadiahkan award..amik kat blog mlmh ek..

ash of wrath said...

btol ckp ayah awk
kalo ade grill
same je jugak
de ade amik ape2 ke?

sufiyyah zulkifli said...

mlmh linda ~ ok! terima kasih! ;)

asiah ~ ^^. ade, laptop mak saya dan handbag cik fatimah, kakak saya.