dear my visitors and readers

do read.
do learn something from this blog.
do comment for improvement.
hontouni arigatou! :)

20090526

selamat pagi dan malam.

-gelora jiwa perlu ditangani menggunakan hati dan aqal sebaik mungkin! hehe-

selamat pagi!
aku off emoticons tuzki dan bawang. kenapa? sebab tak boleh tukar saiz font! -.- menyampah.

ok. aku nak cerita pasal interview. aku akan kopi dan pasta dari message archive YM aku dan sudah semestinya diedit kerana bahasa asal yang digunakan adalah loghat negeri. ^^

aku: urm
mula2 ujian INSAK
bertulis
tanda kertas ABC mcm SPM and PMR gak
tp hanya ada dua pilihan jawapan
A dan B sahaja
pulak tu, dua2 jawapan adalah BETUL!
:))
pastu
interview dlm group
haha
mu tau tak, hanya tiga org yg dtg drpd enam spatutnya
seorg jejaka kacak dan dua orang wanita cantik datang hari ini untuk pukul 10.30
:D
dlm group
speaking berterabur.. bukan berhabuk mcm dlm novel hlovate
=))
kitorg dpt topik
co-curricular activies
cerita pengalaman dan
apa benefit yg kitorg dpt
T.T
so aku cerita aku suka camping gitu
yg lelaki itu cerita dia main sukan
yg wanita cantik lagi seorang cerita debate2 dia
lepas tu habis group punya
individu plak
aku FIRST!!
ikut senarai nama
i wonder why my name is on the most top in the list...
:-?

rebena kid: lucky one maybe

aku: hehe
hope so
individu
"tell me about yourself"
--"
bagitau la nama
lahir bila
anak ke berapa drpd berapa
mak ayah nama apa
kerja apa
both of them already know my father
--"
ni aku x ske gi tpt org kenal mak bapak aku~
pastu dio tanya pasal F1 (formula 1 - sepang circuit and bla3)
kait dgn mat rempit lah
aku pun bagitau la
pasal stress
pastu family factor tu penting skali
sbb our life begin at our home *giggle*
if the home we are living in is not home sweet home,
gitu la jadinyo
lagi..
dia doubt aku
salah satu hujah aku masa discuss group tu
"co-curricular helps to build student's personality... bla3..."
dia kata, aku ni xnampak pun gitu... (aku macam dah agak dia nak tanya soalan ni)
sijil aku byk gak la (tu pun ada yang tak bawak sebab hilang... *straight face*)
--"
i knew that
aku pun admit
aku bukan orang terkehadapan tapi aku aktif
:D
bagitau gitu je lah
pastu dia tgk sjil kawad, aku jurulatih muda
dia suruh aku command dlm bilik tu~!!
haha
mula2 sambil duduk
lepas tu dia nak secara, anggap betul2 tgh komand kawad
:|
aku buat je lah
haha. best gak
lame dah aku x praktis! haha

rebena kid: weh
mu menjerit dalam tu a

aku: ya!!!!!!!!!!
then, aku duduk smula - dia suruh

kemudian, topik mula beralih~ ha. ha.

sekarang jam sudah menunjukkan 0714. bila-bila nanti, aku tambah lagi entri ni.
nak bersiap ke kelas memandu dan lapar!!

jam sekarang : 2309.

apa ya nak tambah pasal interview temuduga ni?

*selepas scroll up and down beberapa kali*

tidak ada apa-apa penambahan pasal temuduga itu.
tapi, terus terang, paling tak dapat lupa bagi arahan kawad tu. siul

cerita Pulau Gaya, Sabah.
sehari selepas temuduga, ayah tiba-tiba bagi tahu pasal IPGM.
ayah bagi tahu, ada empat cawangan IPGM yang menawarkan kos yang aku mohon.
2 cawangan di KL ; cheras dan IPBA, 1 cawangan di KB ; tempat ayah (-.-) dan Pulau Gaya, Sabah.
*laugh*
aku bagi reaksi, "Pulau Gaya, best gak tu." ayah hanya menggelengkan kepalanya. *grin*

bila ayah sebut Pulau Gaya tu, aku teringat buku teks Geografi KBSM. haha.
contoh-contoh kerja kursus yang kat belakang buku teks tu, kat Pulau Gaya!
urm. rumah terapung. err... jadi, kat sana sekolah terapung la ya??

akanku siasat nanti.

aku semakin gembira belajar memandu. *smile* lesen L akan mati pada 10 Jun.

tarikh riwayatnya 11 Mac 2009 - 10 Jun 2009. maka, insya Allah aku akan test JPJ sebelum
10 Jun. cikgu sedang berusaha booking tarikh.

teringat semalam, masa aku tanya cikgu pasal tarikh luput LCDL aku.
cikgu cari dalam kotak kad - tempat semua lesen LCDL pelajarnya disimpan, aku punya kat bawah.
antara yang paling bawah! nak cakap, memang aku ni dah lama la. haha.

semoga dipermudahkan.

cikgu gak selalu kata begini kat aku,
"Jangan main-main."
"Bersungguh-sungguh la."

he. aku selalu main-main ke? *scratch head* nampak main-main ke? *urm* ke memang main-main? 13

aku baru dapat tahu 3 hari lepas, ibu kepada seorang kawan chat merangkap jiran cik Asiah meninggal dunia.nyesel
kat Makkah. 3 minggu lepas. Al-fatihah.

all the best kepada cik Samihah yang akan test dengan JPJ esok!

ada lagi nak share sebenarnya. entri lain lah. sendirian

p/s: dah 2 Rejab 1430. dah habis ganti puasa??
ha

tak boleh blah tersilap tengok kalendar. patut la keterujaan tu rasa macam pelik. keringetan

segan la jugak... he. jadimalu1 added at : 0916, 090531

end : 2335 hours.

6 comments:

Maryam said...

alamak! udah rejab... huhu...

sufiyyah said...

haaa! takkan tak habis ganti lagi??

Maryam said...

oit! belum rejab! jamadil akhir ye... hapo la budak pas spm nih~

آسيا said...

hahahah!! jamadilakhir weh
bedeba je
aigoo, sy ade probs ngn genuine tu also la..how eh?
pls tolong bole?
hehe
anyhow, thx for the award
kalo x kasi award pn takpe
janji awk kwn ngn asiah rosedi smpai bile2. =)
ukhuwah fillah
lukin 4ward to see u at kotaraya =P
AGAIN

Fatin Abf said...

HARHARHAR !
behnyoooooooooooooooooooo
ado aku tuhhhhhhhhh

sufiyyah zulkifli said...

asiah : :) i'd sent you an e-mail about genuine. :D xtau sampai ke tak... -.-" mintak2 sampai. haih.
kotaraya, nampaknya lambat lagi ar asiah. next sem! aha~

mc10 : :P jangan kembang lebih2. kurangkan yeast anda.