dear my visitors and readers

do read.
do learn something from this blog.
do comment for improvement.
hontouni arigatou! :)

20100909

am sulking.

ayat aku selalunya kepada budak2 atau kawan2 aku yang jumpa merajuk kebelakangan ini;

"orang merajuk rugi..."

dan sekarang aku merajuk. rasa rugi tak? *tak* 

*hati geleng*

malam raya. *nak ego jugak?*

-----------------------------------------------------------------------

*boomm!* *baammmm!* kebaboom!*

bunyi-bunyian tu, dekat satu-satu tempat di dunia ni, tanda pertumpahan darah.

bunyi-bunyian sebegitu juga, ada juga tempat-tempat menandakan ada pesta-pesta.

tanda merdeka? malam 31 ogos... 

bunyi-bunyian begitu, ikut kalendar Cina, kena masa, nak halau evil spirit la lebih kurang.

malam raya??

*lekapkan headphone pada kepala*

*bad guy ost track 14 @ syaheed ekram's menapis bunyi-bunyian itu*

-----------------------------------------------------------------

"tak boleh activate???"

*apakah?*

*harap-harap aku punya tak macam dia*

"mu deactivate bila?"

"marim"

*eh?* -----

*buka homepage facebook*

*tak boleh jugak*

sedih? 

*sikit*

*try lagi beberapa kali*

*nak create new account ke?*

*facebook dah bosan agaknya dengan temporary deactivate-or macam aku dan yiba?* 

*cik diah, facebook aku dah tak boleh activate lagi dah!*

---------------------------------------------------------

tadi tukar nama pada plurk. sebab saya nak jadi macam nama tu.

inside and outside....

-----------------------------------------------------

jalan-jalan blog. 

senarionya ada guna nama sendiri; pendek panjang penuh semua ada. 

teringat dulu. masa mula-mula aktif dengan dunia tak berpijak pada bumi nyata ini.

guna nickname. seronoknya tak ada orang yang dikenali secara real tahu.

lama-lama semua orang tahu. 

dan aku dah tak ada hati lagi nak guna nickname.

apa gunanya guna nickname sedang orang sudah tahu kita?

rasa macam transparent pun ada.

dan jugak, selalu rasa macam bukan diri sendiri.

ok. aku guna perkataan yang aku tak berapa suka tu. rasa macam hipokrit.

tengok orang lain yang masih hidup disebalik nickname tu, rasa dengki pun ada. envy sahaja. bukan jealous.

maka, aku pun guna lah nama ku yang cantik itu. eh. ini. :) maksudnya best

panggillah aku dengannya. aku suka korang do'akan aku. :)

------------------------------------------------------

komen-komen korang... aku bukan tak nak respon, tapi tak tau the best way nak respon macamana?

tapi, no worries sebab memang aku baca, dan selalunya aku senyum macam ni :) bila baca.

----------------------------------------------------

semalam, 

setelah sekian lama aku tak rasa 'feel' menerima nasihat, semalam kena 'tembak' dengan ayat biasa,

"jaga diri."

rasa... rasa yang macam tu lah. rasa yang best tuh. ha. rindunya rasa itu kan...

-------------------------------------------------

*tuzki tak ada nak letak muka-muka comel tuh...*

-------------------------------------------


let us rejoice indeed
for this is the day of eid

-------------------------------------

SELAMAT HARI RAYA FITRAH!

KULLU 'AM WA ANTUM BIKHAIR.

TAQOBBALALLAHU MINNA WA MIN KA / KI.

MOHON MAAF MENTAL EMOSI & FIZIKAL.

------------------------------

antara SMS raya:

MaaF eK c0z x anTa kaD raYe..
Org X anTa AdE sBB..
KAD = RM1
SAMPUL = 20sen
SETEM = 30sen
TOTAL = RM1.50

SMS baru 1sen je.. jGn sLah
pHam Lak, bKnnYe kdek0t Tp
" MmbaZir aMaLaN SyAiTan.."
iNGaT TuH..!! ANta aWaL sBb K0mP0m LIne
bZ raYe t..
sLAmAT HaRI RaYa..!!
maAF ZAHiR dAn BaTiN..!!
0-0 yek!


[Sm Asma', 09:54:37]

walau jauh bukan halangan,
SMS dihantar tanda persahabatan,
kupohon maaf selama berkawan,
salam aidilfitri tanda ingatan.
selamat hari raya aidilfitri..
maaf zahir n batin, dr che ah+kinah & keluarga..;-)

[G8 Sam Solehah, 15:42:23]


Since 2moro is rya,
im as a muslim wan 2 
aplgz n hpe dat u'll 4gv me frm my scpula 2 
fibula 4 all my parallx errors
zero errors n oso all
my involuntry 8tion dat i did
w'out concious cntrl. 
hpfully diz msg cn b a catalyst 4 
us 2gain momntum n probbility 
4 in4mtion n hjrh juz only
2get tranquilty dunia 
akhrt. hepy eid, maap zhr btn..;-)

[G8 Najiha, 18:06:42]

------------------------------

اللهم اشف شفاءً لا يغادر سقماً

2 comments:

Maryam said...

Maryam Abu Ahmad sejak dari awal! yeah~

Nur Areefah said...

سلامت هاري راي عيدالفطري. معاف ظاهير دان باطين