dear my visitors and readers

do read.
do learn something from this blog.
do comment for improvement.
hontouni arigatou! :)

20100918

it's gonna end.

the raya break is going to be at its end...

nak cerita satu benda!!

:) benda menggembirakan ke? 

bukan.

kisahnya begini, jam 0250 tadi, seorang lelaki batch saya masa sekolah rendah tegur kat facebook chat. he's thanking me for tagging him in our batch photo during yesterday's gathering

at the first second he wrote salam for me, i wasn't comfortable actually. he. because he's a male

5 minutes later, my Indian boy classmate also buzzed me thru fB chat also. but, i don't have the uncomfortable feeling. 

IS THIS FEELING RIGHT????

after several sentences, 0303hour, my ex-schoolmate wrote this, 

"okla
rase x elok r chat lame2 mlm2 ni
ok
assalamualaikum"

in my heart, "alhamdulillah!! finally~"

:) point saya ialah, selama ini saya memang tidak selesa-serba-salah bila chat dengan lelaki tanpa satu sebab yang munasabah atau important.. (Syar'ie kot istilah lebih tepat) jadi, tadi, bila dia yang menyatakan ayat undur diri itu, saya gembira! sebab maksudnya dia pun bukan suka-sukalah nak tegur saya. :) 

tapi saya tau, saya tak adilkan. dengan budak kelas saya tu, saya tak rasa apa-apa perasaan tak selesa pun. 

ada apa2 nasihat tak? :)

harap bermanfaat ceritanya, kan? :)

makanya, mungkin sebab tu jugak lah kot saya jadi kurang rajin sign in YM saya. he. godaan hebat. tett

dah nak balik tempat tu balik dah... sambung sem 3.

ikutkan hati, dah tak mahu kembali ke sana.

macam-macam sebabnya.

satu semangat tak mahu kembali.

semangat satu lagi nak kembali.

hati yang satu lagi tu nak perbaiki apa yang patut.

satu hati tu dah lemah dah. kalau sambung pada mesin yang orang kat wad ICU tu, dah nak putus-putus dah garisan dia. bukan straight lagi! 

hyperbole betul kan penulisan saya awal-awal pagi ini.

jiwa yang satu lagi tu pandai memujuk!

satu jiwa pun termakan sikit. lembut lah sikit sebab dibelai-belai dengan pujukan.

tapi, satu jiwa tetap macam liat-liat sebab membayangkan betapa mencabarnya nanti kemungkinan-kemungkinan situasi yang akan dihadapi.

jiwa yang satu lagi pulak berkeras dalam lemah gemalai membujuk satu hati tu!

dan dek kuasa kedua-dua hati, jiwa dan semangat yang lemah sebagai ciptaan, tetap menghadapi apa yang tersurat.

selamat bermujahadah menimba ilmu kembali!!

dan selamat menjaga hati. 

17. Allah accept the repentance of those who do evil in ignorance and repent soon afterwards; to them will Allah turn in mercy: For Allah is full of knowledge and wisdom. [Surah 4. An-Nisa' (Women)]

No comments: