dear my visitors and readers

do read.
do learn something from this blog.
do comment for improvement.
hontouni arigatou! :)

20130913

hi September!

bismillah...

gile banyak isu sekarang ni.

minyak.

pendidikan.

cikgu posting sabah sarawak.

tak semangat kerja.

cikgu BI tak berkelayakan.

ada defensif aku kalau nak karang, tapi...

hm. lain kali mungkin?

takut, mungkin?

habis sudah tujuh minggu bertemankan tekanan perasaan untuk impress orang.

tak mahu impress orang. tapi diminta untuk buat sesuatu untuk impress mereka.

dan aku perlu buat untuk dapat markah. ngaaaaaa.. untuk dapat markah??????????

mana tujuan utama hidup di bumi yang berbentuk sfera inii????????????

terumbang ambing.

mujahadah dalam dirilah yang belum teguh, konklusinya. cerita pendeknya begitu.

woah. seronoknya mengarang guna bahasa  melayuuu...

cita-cita.

jangan tanya pasal cita-cita.

jangan tanya kenapa disini aku belajar.

jangan tanyaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...

okey. lupa.

manusia ni kena guna psikologi terbalik.

sila lah tanya pasal cita-cita. silalah tanya kenapa disini aku wujud.

sila lah tanya!

antara kesan amal dengan kehidupan.

menguji keimanan.

terasa menjauh...

program sana sini... terikat. terasa bagai dirantai.

sudah berkata ya, selepas pertimbangan faktor jarak dan janji, tidak menggantikan ya.

mencari kekuatan itu susah. susah sangat. memang tak ada sumber lain untuk kuat.

memang kembali kepada Allah jugak-jugak, jalan terbaik sampai mati.

hal sedih atas kematian, sama. sedih ada kematian, sayang, untuk meminta agar arwah baik-baik sahaja, kepada Allah jugak kena mintak. Allah yang ambil arwah kembali kan? Allah pemilik hakiki.

hal masalah antara manusia. masalah-masalah yang tidak jelas.

yang datangnya melalui deria keenam. tak nampak. tapi dirasai. ngilu gitu. Allah jugak yang membolak balikkan hati tu. hati manusia tu. kena kembali kepada Allah jugak. kena berlari memeluk indahnya do'a kepada Allah tu.

nak tak nak.

memang dari Allah kita datang, kepada Allah kita kembali.

ikatan hati yang tidak terbina selama bertahun, di mana puncanya? tak tahu.

TAK TAHU.

nak salahkan keadaan? USAHA kita banyak mana? banyak mana?????????????

nak salahkan siapa?

mencari salah, salahkan diri sendiri cara terbaik. salahkan diri untuk membuat yang terbaik.

nak tak nak.

memang dari Allah kita datang, kepada Allah kita kembali.

habis cerita.

semoga Allah ampunkan saya dan anda.

2 comments:

ashofwrath said...

May Allah ease you. DaripadaNya susah senang itu dtg, kepadaNya jua kita kembali :)

sufiyyah zulkifli said...

asiah.... jzkkk. ^_^