dear my visitors and readers

do read.
do learn something from this blog.
do comment for improvement.
hontouni arigatou! :)

20090304

tiba-tiba.

tiba-tiba.
hari-hari yang memerlukan mujahadah yang lagi bagus.
hujan. sejuk. pagi, gelap. sangat rasa berat tulang untuk melakukan kerja-kerja. walaupun dengan bermalas-malasan.MySpace hah. teringat aku cakap kat temanku, asma', "malas ya? orang yahudi sibuk. orang palestine sibuk. kita?" huhu. bila nak sebut malas, teringatkan kata-kataku pada asma'. hah. kan bila kita tidak lakukan apa yang kita katakan, murka DIA akan menjengah?
membaca. buku-buku yang aku senaraikan pada bulan lepas, tiga buah belum aku habiskan.
Jadilah Wanita yang Paling Bahagia, Letters to Jerusalem dan KPP. he. KPP itu rasanya tak habis kut. Rooftop Rant belum dibaca walaupun sudah dua minggu berada dibawah bantal. he. MySpace tiba-tiba tak ada perasaan.
beberapa hari lepas, telah seliratkan minda sendiri dengan persoalan... em. masa depan? hah. pasal bidang pelajaran yang nak disambung, insya Allah. aku lost. haha. aku minta pendapat orang-orang, kena tanya balik. sungguh. keadaan itu menyesakkan dadaku. nafasku tiba-tiba mendesah laju. padahal tak bersemuka pun. alhamdulillah, tindakan emergency telah dilakukan. bagitahu ummi ayah, alhamdulillah ummi ayah tak buat aku sesak nafas.MySpace he. he. lepas result la baru panjangkan benda ni. yeah~
esok, ingatkan ada rehlah. rupa-rupanya minggu depan! haha. tak logik la aku ini. kan sabtu nanti Hari Ucapan & Penyampaian Hadiah! mana la sempat sekolah nak buat dua program dalam satu minggu dengan hari berturut-turut! Jumaat nanti, insya Allah k.ainun nak kumpulkan balik peserta-peserta ISK dan SH hari tu. hanya nak bersantai dan ta'aruf dahulu sambil-sambil refresh balik benda-benda tu.MySpace
menjengah LOVE LETTER, terjumpa satu terjemahan.

Atau apakah manusia akan mendapat segala yang dicita-citakannya? Tidak! Maka milik Allah-lah kehidupan akhirat dan kehidupan dunia. [53:24&25]

^-^ sesuailah dengan kondisi aku sebagai lepasan SPM yang menunggu keputusan. ^-^ sesuai untuk semua orang sebenarnya.