dear my visitors and readers

do read.
do learn something from this blog.
do comment for improvement.
hontouni arigatou! :)

20091128

cermin duniawi.

cermin duniawi - firdaus ft. tomok. (got this thru doc ummu's blog. ^-^)

hari ini, genap seminggu sudah diriku berada dirumah.

genap seminggu juga ummi dan si Aman itu bermusafir nun di barat dunia.

seminggu berada dirumah, terasa seperti tidak ada apa-apa. (BAHAYA)

balik rumah, dugaan paling besar, tempat tidur best. [bukan ke aku ni kat mana-mana boleh tidur ke? -.-"] tambah lagi kena dengan musim hibernasi ini. pencahayaan rumah juga menjadi sangat malap! -.- alasan semata. huhu. namun, itulah dugaanku yang sangat mencabar! percayalah! (tak boleh blah)

berfikir-fikir pasal fenomena cuti-balik-tido-makan ni, teringat kata-kata seorang pensyarah masa kem sukan dan rekreasi yang baru seminggu berlalu. dia komen kitorang pasal kitorang... kitorang = aku dan rakan-rakan sekelas. he. kitorang ni tak fit katanya. agak la. huhu. dia sebut mungkin sebab habit dari sekolah jugak kot. tambah-tambah sekolah asrama. macam ayam ternak. kat sekolah belajar, belajar, belajar. sampai masa makan, makan. dan seterusnya rutin pelajar hari ini. apabila cuti, balik je, tido. hu. itulah gaya hidup tidak sihat. inside me, aku agak denial la. sebab aku bukan pelajar tinggal di asrama. :P he. he. jadi, pensyarah tersebut telah menasihati kami agar mengamalkan budaya hidup sihat ketika cuti. ^-^

*imbas kembali kehidupan di kampus itu sekejap*

inhale...

teringat... pasal couple. ha. ha. aku kena kejutan! kejutan apa?

semua orang keluar dating. ramai orang tiap-tiap minggu outing untuk jumpa pak we-mak we.

ramai yang outing tengok wayang. keluar sama-sama lelaki perempuan. well. zahirnya nampak tak salah. dan pendapat aku,... entah. tak reti nak cakap macam mana. pernah hampir menyertai kawan-kawan. hu. alhamdulillah aku canceled.

teringat lagi....

nak taip lagi. tapi, dah mengantuk lah!

maka, saya beransur dahulu.

pelajaran hari ni : korbankan kepentinganmu jika benar ingin bermanfaat untuk orang lain!

2 comments:

m c d @ h said...

semoga ALLAH lindungi kita dari arus duniawi.
tc sis.

sufiyyah zulkifli said...

thank you sis!