dear my visitors and readers

do read.
do learn something from this blog.
do comment for improvement.
hontouni arigatou! :)

20090206

LOVE LETTER.


teringat saat-saat indah itu. sungguh rindukan mereka semua. ini hanyalah salah satu.

TERbuka satu e-mail yang diforward oleh seorang senior. ya. ya. e-mail bertajuk itu sudah acap kali dibuka, diforward dan dibaca. walaubagaimanapun, kita sebagai manusia, memang lumrah kita untuk lupa. kerana itu mesti saling ingat-mengingati satu sama lain! 

bila baca, aku terasa. setelah sebulan menjadi seorang guru, aku tahu aku sebenarnya jalankan tugas itu dengan terlalu mengambil mudah. tabah? tidak. aku ambil mudah. jadi, segalanya nampak mudah. Keep It Simple, itu betul. namun, aku terlalu meringankannnya seolah-olah ia langsung tidak 'berjisim'. akhirnya, aku rasa seperti 'falling away' pada hari ini. 

aku sangat tidak bermaya; dismay apabila nak masuk ke kelas. aku bimbang apa yang aku sampaikan tidak dapat difahami. aku bimbang apa yang aku sampaikan tidak betul. sudah la perancangan tunggang-langgang. sangat menyedihkan. 

aku rindukan juga usrah. lepas spm ni, baru sekali pergi. itu pun gabungan. oh ya, lagi dua kali, usrah guru. mula-mula tu, rasa macam, sesuai ke aku masuk usrah guru? setakat ni dua-dua usrah gabungan.  bila dah masuk, ya. benda ni aku boleh terima. 

ok. 



KENAPA RASA FRUST?

"Jgnlah kamu bersikap lemah, dan jgnlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah org2 yg paling tinggi darjatnya, jika kamu org2 yg beriman."
- Surah Al-Imran ayat 139


BAGAIMANA HARUS AKU MENGHADAPINYA?

"Wahai orang-orang yang beriman! Bersabarlah kamu (menghadapi segala kesukaran dalam mengerjakan perkara-perkara yang berkebajikan) , dan kuatkanlah kesabaran kamu lebih daripada kesabaran musuh, di medan perjuangan), dan bersedialah (dengan kekuatan pertahanan di daerah-daerah sempadan) serta bertaqwalah (be fearfull of Allah The Almighty) kamu kepada Allah supaya, kamu berjaya (mencapai kemenangan). " 
-surah Al Baqarah ayat 250

"Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk"
- Surah Al-Baqarah ayat 45

AKU TAK DAPAT TAHAN!!!
"... ..dan jgnlah kamu berputus asa dr rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dr rahmat Allah melainkan kaum yg kafir."
- Surah Yusuf ayat 12

this is what i feel, lately. currently.

No comments: